fredag 29 maj 2009

Varför denna stress?

Denna vecka har det varit mycket på jobbfronten. Kurs i måndags kurs tisdag och onsdag i Oslo, kurs i torsdag och idag har kunder ringt och frågat om precis allt, kul men lite mycket. Igårkväll när jag hämtat hunden från dagis hade jag svårt att andas, tryck över bröstet och jag hyperventilerade och hade jätteproblem att varva ner. Fick ett telefonsamtal från Cecilia som tyckte att vi skulle ta en promenad. Sagt och gjort hon kom och hämtade mig och vi åkte till Nibble. Först efter att vi gått nästan halva vägen kände jag att jag långsamt började få igång normal andning och kunde så sakterliga koppla av. Vi fikade på fikaberget och sedan forsatte vi tillbaka till bilen. Det var otroligt skönt att komma ut i naturen, höra fåglarna, snacka lite, fika och framför allt kunna koppla av. Varför stressar vi så? Det känns inte OK att stressa så att man känner fysiskt obehag och ändå är detta inte första gången och tyvärr säkert inte den sista. Både jag och hunden somnade skönt så fort vi lagt oss till ro. Tack Cecilia för en mycket välbehövlig promenad med mycket trevligt sällskap.

1 kommentar:

  1. Skönt med ett bad, jag tog nästan ett bad idag, var ute med båten doppade mig lite grann, dock släppte jag inte stegen på båten men nästa gång kanske.

    SvaraRadera