måndag 7 februari 2011

Jädrans hund!

Jag vet det är ju inte riktigt hennes fel men Signe löper, igen. Förr om åren har det varit mellan 24-27 veckor mellan varje löp nu är det knappt 20 veckor sedan sist, och gången innan dess var det 18 veckor. Det som oroar mest är att om hon fortsätter så här kan det att påverka hela vår semester. Vi har prel.anmält oss till spårkurs men jag vet ju inte om hon kommer att löpa då. Grrrrrrrrrr

För övrigt är hon som ett plåster på mig så fort hon är vaken men som tur är är hon ganska slö och sover mer än vanligt när hon löper. Hon vill var nära nära. I vanliga fall sover hon nästan alltid i sin Biabädd men inte första veckorna i löpet , då sover hon jämsides med sin matte som försiktigt flyttar sig undan någon cm för att det inte ska bli så varmt men Signe flyttar efter och helst då så att hon ligger lite på mig för att vara säker att jag inte försvinner. Om hon inte får sova i sängen går hon runt som en osalig ande suckar, piper, gnyr och ser allmänt olycklig ut. Men vad gör man inte för husfriden och sin lilla älsklingshund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar