söndag 17 april 2011

Vilken underbar söndag!

I morse strax efter 09.00 åkte jag till klubben för att vara med på städdagen.Vi började med kaffe utomhus så klart. Jag, Lena och Mari var med och städade köket. Vi torkade ur alla skåp, frostade av frysen, slängde gammal mat, torkade av alla stolar mm. Andra målade, plockade hundskit, krattade, planterade vårblommor, skurade utemöbler, polerade golv mm Det låg också på vår lott att fixa lunch till alla som jobbat hårt. Lena chefade över grillen och där serverades korv och hamburgare med alla tillbehör och saft. För mig var det årets första grillning och det smakade härligt att sitta ute och äta i solskenet. Sedan träffade jag Cecilia ute vid Bogesund och vi la varsitt spår till Signe och Casper. Signe hade mycket svårt att ligga still när vi fikade och dessutom pep hon nästan oavbrutet i sin iver att komma igång och spåra. För att hon skulle lugna sig la jag henne en stund innan spårets början och när hon var tyst och lugn så fick hon sitt efterlängtade kommando, spår. Fram till första markeringen hade hon alldeles för högt tempo, men metodiskt. När hon hittat första pinnen lekte vi en stund och sedan fick hon lägga sig lite innan hon fick fortsätta, nu gick det mycket lugnare. Fattar inte, trots att hon är uppskruvad till max så klarar hon att samla ihop sig och koncentrea sig jättefint på att spåra. Vet inte riktigt varför men ikväll har jag jätteont i mina fötter så jag får väl ta mig en whiskey om en stund så att det går över. Nåja en superskön dag har det varit. Tack alla goa människor som bidragit till denna underbara söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar