onsdag 21 september 2011

Privatlektion

Igår  åkte jag och Signe till Finsta, inte för att titta på Heliga Birgittas Bönegrotta som finns där utan för att träna hund med Mari (HundSkolan i Roslagen).  Det är lite lyxigt att ha en insruktör för bara mig och Signe, inte så att jag på något sätt har en problemhund men det finns en del att önska och ibland kör man fast. Och ibland undrar man varför man inte själv kommer på så enkla bra lösningar. Nu har vi fått flera bra övningar som vi också fått i läxa att öva på till nästa gång. Det är bra att någon talar om vilka dumheter jag gör, för man är inte ens medveten om vissa saker förrän någon (läs Mari) påpekar detta. Dessutom gör det att jag blir otydlig för min hund. Det är tur att jag har en så förlåtande och go hund när hon har en matte som är som hon är. Men vi har roligt tillsammans och det,  känns bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar