fredag 31 juli 2009

Dröm eller verklighet.....

Idag blev jag minst sagt förvånad. -Nej förvånad är en stor underdrift. Jag står på min balkong pratandes i telefon och tittar ut på gården och helt plötsligt ser jag en älg. Ja ni läste rätt, en älg, i Näsbydal, på innergården. Tyvärr lyckades jag i uppståndelsen inte fånga den på bild. För när man bor tre trappor upp i ett höghus, med åtta stycken 16-våningshus som står i en ring förväntar man sig inte att se en älg utanför fönstret. Jag var tvungen att nypa mig i armen och blunda flera gånger för att vara säker på att jag inte blivit skvatt galen. Stackars Gunilla som jag pratade med i telefon måste ju tro att jag blev tokig som vrålar ÄLG rätt ut i luften -Jag ser en älg. Om det gått en älg utanför hos henne som bor ute på landet på östgötaslätten hade ju inte varit så konstigt men hos mig i Täby i ett höghusområde. Den stackars älgen var ju jättestressad och sprang av och an innan den fortsatte utmot vägen. Jag ringde faktiskt till polisen, (det var fler än jag som ringt) och de lovade att skicka en viltvårdare mer än så vet jag inte om detta. För er som inte vet hur min baksida der ut så ser ni bilden nedan så ni förstår att jag blev förvånad.

1 kommentar:

  1. ja jäklars, det hade man inte väntat sig att få se i näsbydal!!
    undrar hur det gick för älg stackarn?

    SvaraRadera