lördag 11 juli 2009

Fortsatt semester

Min först semestervecka var fantastisk, härliga bad, strålande sol och värme, precis vad man behöver. God mat och dryck , firande av Annas födelsedag mm. Vecka nummer två har varit lite mer ostadig vädermässigt. Lite mysigt är det att kunna sitta inne och kura när regnet öser ner och man kan sitta inne med en god bok och en kopp kaffe eller te.


I tisdags var jag på utflykt tillsmmans med två arbetskamrater Gunilla och Katarina till Norrtälje vilket var mycket trevligt. Vi strosade runt i affärer, tog en fika på "En liten smula" otroligt goda bakverk var det trots att vi alla tre kanske skulle låtit bli men själen behöver ju också sitt. (tårtbilden är tagen av Katarina)

På kvällen var jag och Signe bjudna till Claudia på grillning, mycket gott och trevligt som vanligt.

Idag har jag, Claudia, Signe och Mingus varit till Nibble på långpromenad. Självklart fikade vi på vårt fikaberg och som tur var blåste det lite så vi slapp myggen. På vägen hem tog vi en liten sväng till Waxholm och köpte varsin glassstrut, viket var välförtjänt. Hem och så ett dopp, och idag var det 17 grader så det blev ingen lång simtur men så skönt det är , och vad jag känner mig lyckligt lottad att kunna bada.

1 kommentar:

  1. Härligt, låter som att ni har en toppen semester!!! men se upp med badandet så du inte åker på förkylning bara!

    SvaraRadera