söndag 13 september 2009

Lördag

Igår hade jag sovit kvar hos mamma och pappa. Innan jag kröp ner i sängen tog jag ett kvälls dopp. Helt mökt och helt stilla och inte en människa i närheten, så ljuvligt, så skönt. Men när jag vaknade i gästrummet alias "Signes rum", klädde jag mig och gick ut med hunden även nu tyst och fridfullt. När jag kom tillbaka hade mamma börjat göra frukost så vi och åt frukost medans pappa hade åkt för att spela tennis med Anna och Johan. Efter frukost blev det bad det är 16 grader i vattnet men varmt i luften och havet helt stilla. Så blev de dax att åka in till stan på "Bondens marknad" för att handla grönsaker. Man blir helt hagalen och vill köpa allt för det ser så gott ut. Men jag hade ju redan det mesta hemma så jag fick nöja mig med en låda härliga färska ägg. Väl hem från stadens sus och brus var det dags för ett dopp igen. Kanske är det årets sista bad, för denna gång var det svalare än i morse men fortfarande skönt. Det blev fler hundpromenader. En härlig bönrätt till förrätt och pasta vongole till middag som avslutades med glass. En riktigt bra lördag med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar