tisdag 26 januari 2010

Jag har blivit en surkärring ?

Igårkväll när jag kom hem från jobbet blev jag riktigt arg. Det är någon som spillt ut en rödaktig sörja på golvet i lilla hissen, men torkar man upp efter sig, inte. Sedan en stund senare när jag ska gå ut med hunden är hela entrén fylld med krossat glas från en spegel, och inte har man sopat heller, så det gick jag ner och gjorde. Men nu dyker även gamla synder upp i mitt huvud. De som går ut och röker i entén, helt ok, om man inte lämnade kvar alla fimpar, tomma cigarettpaket, pappper, ölflaskor, spyor mm. PLOCKA UPP EFTER ER! Hur svårt kan det vara? Så nu har jag satt upp en surlapp på anslagstavlan. Hur har det blivit så här, hur kan man tro att man bara har rättigheter och inga skyldigheter. Vart gick det fel? Är det för mycket begärt? Eller är det jag som blivit en surkärring?

1 kommentar: