lördag 18 april 2009

Vårtecken

Igår var jag ute och tränade med hunden bara här utanför där jag bor, det finns en grusplan och ovanför en liten skogsdunge. Efter några lyckade övnigar tänkte jag göra det lite svårare och satte hunden och gick för att gömma en dummie i snåren, jag stegar iväg och hejdar mig mitt i ett steg, för där ligger tre små harpaltar ihopkrupna. Så söta så söta, jag hade gärna tagit ett kort men tordes inte stanna kvar för att göra hunden nyfiken, utan vände på klacken och kastade iväg dummien åt ett annat håll. Harungarna var inte större än min knutna näve, så söta och så sårbara. Har tänkt på dem flera gånger och jag hoppas att inte räven som jag brukar se i området hittar dem. Andra vårtecken är alla paddor som dyker upp där man minst anar, sädesärlor, bofinkar, strandskator, blåsippor, vitsippor och på vissa buskar har musöron till blad. Dagens långpromenad i Nibble bjöd på blåst, hagel och strålande sol ett riktigt aprilväder med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar