tisdag 14 april 2009

Vilken härlig påsk!

Åhh vilken mysig och skön påsk det har varit. Långfredagen var vi ute på lånpromenad med våra hundkompisar Ceclia med Casper och Claudia och Mingus och så jag och Signe förståss. Vi tränade lite stadga och det gick riktig bra för alla tre hundarna. Till fikat hade Claudia med sig chokladtårta som var helt gudomlig. Strålande sol och en riktigt trevlig dag i skogen. På påskafton åkte jag och mina syskon till mamma och pappa och åt en supergod påskbuffé Det var rosa bubbelvin till drink, inlagd sill, senapsströmming, vitlöksströmming, flatrökt ål och gravlax, färkpotatis öl och snaps och sallad. Till efterrätt blev det en pavlova med björnbär och mango och vispgrädde. Så gott och så trevligt. Påskdagen var det först långpeomenad i Nibble med Claudia och sedan middag hos mamma och pappa igen fast lamm denna gång även detta utsökt. Och igår hos mamma och pappa gjorde jag tjälknöl och potatisgrateng och även detta blev riktigt gott. Till allt detta ett härligt vårväder som gett mig fräknar och mersmak på vad som komma skall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar