söndag 7 juni 2009

Det är inte bara en rättighet, utan en skyldighet att rösta.

Det var inte direkt trångt i vallokalerna när jag var och röstade idag, jag var där vid tio tiden och då var jag den 34:e som röstade. Jag tycker att det är sorgligt att inte fler bryr sig. Det är väl vår skyldighet att rösta. Människor har dött för rätten att få rösta och det var väl så sent som 1922 som vi kvinnor fick rösträtt. Hur kan man ignorera detta?

Ringde mamma och pappa för att få sällskap på promenad men de var redan ute och gick Rönningesjön runt, så jag och Signe gick åt motsatt håll och mötte dem, en skön promenad blev det. Senare i kväll ringde Ceclia och vi tog en promenad i Nibble så nu är både jag och hunden trötta och kommer att sova gott. (hunden sover redan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar