måndag 3 augusti 2009

Detta är ju helt löjligt!

Jag är 45 år och fortfarande hysteriskt rädd för sprutor, varför? Bara att se en spruta gör att jag ryser, får ståpäls och hjärklappning och i värsta fall svimmar jag. Har idag varit på Arninge Djurklinik och vaccinerat Signe mot rabies. Signe älskar att komma till veterinären, hon drar hoppar och skuttar för att komma in fort. Som vanligt sa jag till direkt att jag inte vill se sprutan eftersom jag kan tuppa av. Den urgulliga personalen ler lite och lovar att säga till vilket de också gjorde. Jag slappnar av lite och går ut och betalar, när en avtjejerna föreslår att jag kan få med mig en spruta fast utan nål, så att jag kan öva mig att komma över min rädsla. Mitt första svar var ett panik nej, tack och sedan ett tveksamt ja kanske. Hon hämtade en spruta och la i en plastpåse som hon stoppade ner i min handväska. "Ryyyys" Nu när jag tar i väskan får jag ståpäls och än så länge har jag inte vågat ta ur den ur min väska, bara tanken får mig att rysa. Detta är ju löjligt!

4 kommentarer:

  1. fy, ja jag håller med... sprutor och nålar är bland det hemskaste som finns!!

    SvaraRadera
  2. Vilken bra personal de har där. Jag tror att det kan vara en jättebra idé att öva utan nål.
    Säg till om du behöver ha hjälp att ta den ur din väska, jag kan hjälpa dig!!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Tack Susanne! Har med armar knottriga av ståpäls faktiskt plockat ur sprutan ur väskan så nu ligger den på köksbänken, fast fortfarande i sin vita hoprullade plastpåse. Och varje gång jag ser påsen får jag lite hjärtklappning bara för att jag vet vad som finns i. Knasigt men så är det.

    SvaraRadera
  4. Hejsan tjena! Instämmer, bra idé att öva utan nål... Har du öppnat plastpåsen ännu... hur går det? /Anna

    SvaraRadera