lördag 22 augusti 2009

Lördagslyx

Att på lördagens morgon efter morgonpromenaden åka till Gateau och köpa färska frallor känns lite lyxigt tycker jag. Idag på morgonen öser regnet ner, Claudia kom förbi med Mingus som ska vara hos oss tills i morgon så idag har jag två hundar. Vi gick en hundpromenad och sedan satte jag hundarna i bilen och åkte iväg för att köpa bröd. Båda jyckarna vet att när man handlat på Gateau får man en fralla med smält ost på. Så det var två mycket "lydiga" hundar som åkte upp i hissen, blev torkade och satt fint och väntade innan de blev deras tur att gå in. Jag hade min oljerock på mig men tröjan under var plaskblöt och byxorna fick jag vrida ur och hänga på tork.
Men nu har jag ätit frukost, läst tidningen och myst med båda hundarna. Jag hoppas att Peter Kondrup på TV4 har rätt som sa att det ska sluta regna framåt lunchtid. Annars vet jag inte vad vi ska hitta på, -promenad ja, men långpromenad i hällregn blir det inte tal om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar