måndag 16 maj 2011

Lev i nuet ? Hur då?

Att leva i nuet, det är lättare sagt än gjort. När jag hela tiden måste planera in var jag ska vara i morgon, denna vecka och nästa, vilken kund, vilken stad och vilken tid ska jag var på plats, biljetter och hotellrum ska eventuellt bokas? Och hur är det i övermorgon? Är det några möten på kvällarna, har jag bestämt med någon? Signe, måste aktivera Signe. Oj, borde städa, damma, dammsuga, fixa till badrummet. Oj, inget i kylen heller, måste nog handla och så måste jag tanka bilen. Dyrt att tanka bilen, varningslampan för att det är dax att serva bilen har lyst ett tag nu men när ska jag hinna med det? Borde beställa hundfoder men vet inte när jag kan vara hemma och ta emot leveransen. Köpte studentpresent och fikade med en kompis igår. Check! Jäklar, missade årsmötet i bostadsrättsföreningen. När kommer de till mig och byter fönster? Borde gå och klippa håret, men när och var? Medlemsmöte på klubben på torsdag, hinner jag hem till dess? Sökhelg, ska bli jättetrevligt men vad behöver jag ha med mig? Har jag rena kläder? Måste kolla all post och reklam som väller in. Tågförseningar, inställda tåg, vänta, boka om vänta igen. Måste hitta på något roligt för att aktivera Signe. Tidiga mornar och sena kvällar avlöser varandra. Häggarna blommar och doftar helt fantastiskt, det är grönt och fint nästan överallt. Carpe diem, jag försöker verkligen men det går inte alltid så bra som jag kanske skulle vilja.

2 kommentarer:

  1. Men då, det låter helt galet stressande att fara omkring sådär och allra värst är väl att inte veta om man kommer fram i tid. Det är snarare att leva med nuet fast kanske mer som att leva i framtiden eftersom det krävs så mycket framförhållning. Jag hoppas innerligt att du får lite andrum emellanåt så att du hinner njuta av livet också.

    Varma kramhälsningar från Hjo-Elsa

    SvaraRadera
  2. Jooo du... men man måste ju kunna vara i nuet och planera :) ...jag menar... även om man planerar själva klocktiden kan man väl vara närvarande i det innevarande livsögonblick som är nu :)
    Kläm käck igen, jajamensan! :) /Kram A

    SvaraRadera