lördag 7 mars 2009

Jag gillar lördagar

I morse gick jag som vanligt ut med hunden på morgonpromenad det var lite grått men ändå ganska skönt ute. Och som vanligt åkte vi till Näsby Park och köpte färska frallor, det är en lördagslyx jag inte vill vara utan. Signe (hunden) har också fattat galoppen, i vanliga fall ligger hon ner i bilen och bryr sig inte särskilt. Men på lördagarna när vi parkerar utanför Gateau så sitter hon förväntansfullt och väntar tills jag kommer tillbaka. Hon brukar nämligen få en fralla med smält ost på, en liten bit i bilen (mycket viktigt) och restesten när vi kommer hem. Förra lördagen hade jag lite bråttom och då skällde och gnydde hon hela vägen hem, kan man göra annat än skratta. Väl hemma lagar vi frukost, läser tidningoch njuter. Idag träffade jag även Mamma och Anna och vi åkte till Åkersberga för att köpa kläder. Jag fick ett presentkort när jag fyllde år, så idag blev det två bommulströjor och en skarvs. Sedan åkte vi till Brunnsvikens Trädgård som är en liten trevlig oas, där jag köpte tre krukor med kryddor, timjan, oregano och rosmarin. De blev riktgt fint i köksfönstret tycker jag. Naturligtvis kunde vi inte motstå en fika i växthuset nu när vi ändå var där. Jag har även varit lite huslig idag, jag har dammsugit, torkat golv och gjort köttfärssås. Till middag åt jag köttfärssås och spagetti och drack ett glas rött. Signe och jag har varit ute några vändor också och även fått in ett litet lydnadspass. Så jag känner mig riktigt nöjd idag. I morgon fyller lille broren 40 år så då är vi inbjudna på middag, han har varit och handlat på Hötorgshallen idag så det blir nog jättegott och trevligt som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar