söndag 1 mars 2009

Vasaloppet

Att köra 9 mil på skidor är en bedrift tycker jag, speciellt förstagångsåkarna är enastående. Har de någon aning om vad som komma skall när de står där förväntansfulla i startfältet tidigt på morgonen? Jag blir nästan lite förbannad på SVT som på kvällens nyheter bara visar upp första man och kvinna i mål och inte ens nämner alla tappra motionärer som kämpat så för att komma fram till Mora. Själv såg jag till att hunden var rastad och frukosten klar så att jag skulle hinna bänka mig i soffan innan starten. Jag är inte särskilt intresserad av att titta på längdåkningstävlingar annars men Vasaloppet är speciellt, och det vill jag inte missa. Det skulle kanske vara skoj att åka själv nåon gång eller kankse Tjejvasan.... Hm tål att tänkas på, eller? Solen sken från en klarblå himmel och fåglarna kvittrade utanför fönstret. Och så fort de första åkarna gått i mål åkte jag och Claudia till Ulriksdals slottsträdgård för en promenad. Det är otroligt vackert där ute med många höga knotiga träd som gör sig vackert mot snön. Går man sedan in i växthusen så finns våren där och det är underbart.

Härliga färger ellerhur? Just nu längtar jag så otroligt mycket efter våren med sol och värme att jag behövde få se bevis För även om det fortfarande är lite snö ute så är våren på G. Dagarna har blivit längre och solen värmer faktiskt så nog finns det hopp för även för vintertrötta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar