tisdag 10 mars 2009

Vart fasen tog våren vägen?

Nu blir jag nästan arg, det har snöat hela dagen. Snö, nu? Jag vill ha vår och solsken, inte snö, inte nu. Signe (hunden) tyckte att det var jättemysigt med snö på morgonpromenaden, hon rullade sig skuttade stack ner nosen i snön och fnös så snön yrde. -Titta matte så kul! Men nej, jag uppskattade inte detta. Jag tror aldrig att jag längtat så mycket efter våren som i år. Jag gillar vintern också, om det är riktig vinter med snö och kyla så att man kan åka skidor, skridskor eller pulka. Men denna grådassiga smutsiga snösörja som bara är lortig och ful kan inte göra någon människa glad, och då kan snön kvitta tycker jag. Nu är vi redan i mitten på mars och jag tycker att det är på tiden att solen och värmen kommer tillbaka till våra nordliga bräddgrader.

Igår var jag i Köpenhamn på jobb och där såg jag ett femtontal svanar som flög i plogformation, och det är ju ett vårtecken även om nu Danmark ligger lite längre söder över. Fast nog inger det lite hopp, även om just den känslan uteblev i morse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar