lördag 28 februari 2009

Sovmorgon?

I morse vaknade jag strax före sju och var helt utvilad. Hade tänkt att ta somvmorgon men så blev det inte. Sovrummet badade i dagsljus och solen sken utanför fönstret från en molnfri himmel. Tänk att det är ljust ute före klockan sju, helt underbart. Signe (hunden)bad om lov att få hoppa upp i sängen så där låg vi och mös en stund innan det var dags att gå på morgonpromenad. Signe rusade ut på bollplanen utanför och rullade sig i snön och sedan upp i skogsdungen. Efter lite bus och lek, tog vi bilen för att köpa färska frallor. Väl hemma igen åt jag en härlig frukost, läste tidning och tittade lite på TV. Så ringde Anna min syster och hon, jag och mamma åkte några ärenden. På tillbakavägen då det börjat snöa igen kände vi oss fikasuugna så vi åkte till Brunsviken trädgård där Anna bjöd på latte och chokladtårta. Chokladtårtan smakade ljuvligt även om jag borde låtit bli med tanke på den nalkande badsäsongen, men vadå det var ju lördag. Eller? Dessutom är det ett väldigt trevligt ställe att fika på, fina blommor och trevlig miljö. I morgon är det dax för vasaloppet.

1 kommentar:

  1. Ja, visst var det trevligt. Brunnsviken är ett riktigt favoritställe. Vi måste åka dit och pröva deras räkmackor. mamma

    SvaraRadera