söndag 8 februari 2009

Fortfarande grått

Det var nästan lika grått idag. Det kändes som om man nästan var tvungen att ducka när man gick ut för att inte slå huvudet i molnen. Jag och Claudia tog en långpromenad med hundarna i Nibble men det var vi tydligen ensamma om. Inte en kotte mötte vi på hela vägen och det kanske var lika skönt det. Det är ganska mysigt med söndagar då man kan äta frukost i lugn och ro, gå långpromenad med hunden, krypa upp i soffan med en bok eller bara titta på TV. Man mår ju så bra också när man varit ute i friska luften all eventuell stress rinner liksom av. Jag blir så där behagligt trött och rätt nöjd med mig själv efteråt. Naturen har stor inverkan på mig och trots gråväder så är det för det mesta vackert. Det kan vara allt från ett fantastiskt ljus till häftiga molnformationer eller helt enkelt en vacker plats precis som den är just i det ögonblicket, sådant kan göra att jag känner lycka. Hua så ljupsinnigt det blev men vadå det är ju min blogg så jag kan skriva nästan vad jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar