måndag 23 februari 2009

Njut av livet, fånga dagen

Man måste passa på och njuta av livet här och nu, vi vet så lite om framtiden så sluta att skjuta upp saker. I lördags fyllde jag 45 år och en av min gäster berättade om sin dotters pappa som fått canser. Han är under behandlig nu så ingen vet hur kroppen tar emot den, men jag hoppas verkligen att han blir frisk igen. Livet liksom gungar till, och jag blir mer uppmärksam på vad som är viktigt i mitt liv. Min familj och ni mina vänner betyder oerhört mycket. Mer än ni kan ana. Att vakna på morgonen och bli mött av en svansviftande Signe betyder nästan allt. Naturen med sina skiftningar är ju fantastiskt. Som igår när snöflingrna dansade ner över oss när vi gick i skogen, kaffet och bullen som alltid smakar så mycket bättre när man är ute i friska luften. Alla som kom på min födelsedag och alla grattishälsningar på mail och Facebook. När det gäller livet är det aldrig saker som är viktigt och det kan vara bra att påminna sig om.

1 kommentar: