lördag 22 januari 2011

Grattis på födelsedagen Cecilia!

Grattis Cecilia på födelsedagen fast en dag sent. Men vi firade detta idag lite grann trots protest. Cecilia & Casper och Signe & jag tog Roslagsbanan från Näsbypark in till stan. Det gick jättebra trots att vi inte åkt tåg sedan Signe var liten, båda hundarna var jätteduktiga. Så promenerade vi från Östra ner mot Tessinparken och slutligen fram till Himmelska hundar där vi åt lunch. Kul att iaktta andra hundar och hundägare på ett sådant ställe. Våra hundar framstod nästan som lydnadschampion i jämförelse med många av gästerna. Och då måste jag tyvärr tillstå att i allafall när det gäller Signe är oceaner från att bli lydnadschampion, men hon funkar bra i vardagen och det är det viktigaste för mig. Det var både små och stora hundar om vartannat och ingen verkade ha koll på eller brydde sig vart sin hund tog vägen. Tur att vi var bland de första gästerna så att vi kunde gå hem när det blev som rörigast. Det var visserligen inget bråk men på slutet blev det väldigt rörigt. Vi promenerade Karlavägen tillbaka till Östra där vi precis missat ett tåg. Då tog vi en sväng i Lill Jan skogen och där kunde hundarna få springa lösa en stund innan vi gick tillbaka till stationen och båda hundarna klev på tåget som om de inte gjort annat. Signe ligger nu nöjd och helt utslagen i sin korg, och jag känner mig också nöjd. Tack för en jättetrevlig födelsedagsutflykt.

1 kommentar:

  1. Vad kul att ni haft kul. Och gratulera Cecilia på födelsedagen från mig. Vår dag med folkpartiet har varit intressant och lärorik. See you! Ja, det blir väl redan imorgon.
    Kram mamma

    SvaraRadera