söndag 9 januari 2011

I morgon..........

I morgon är det dax igen. Måste försöka göra något åt den förbenade övervikten. Jag har rensat ur kylskåpet så där inte ska finnas några frestelser. Ska försöka hålla strikt diet i veckorna och som barn brukar få lära sig bara äta godis på lördagar. Jag har också ställt fram min crosstrainer framför tv:n så att den lätt är tillgänglig, varit på apoteket och köpt "Kick start soup", tänkte byta ut ett mål om dagen i böjan. Jag kan nog behöva all uppmuntran jag kan få, men inga pekpinnar för då blir jag värre än en femåring. Jag gör tvärtemot bättre vetande trots att det bara är jag själv som drabbas. -Visst är det moget, men så är det tyvärr. Det är verkligen inget roligt att känna sig som en valross när man t ex. kliver in i ett provrum. I ett svagt ögonblick eller om det var i ren desperation har jag anmält mig till Tjejmilen 2011. Jag får se hur det går med den saken om knän och vrister håller. Håll i och håll tummarna, nu kör jag......

2 kommentarer:

  1. Good luck. Verkligen
    kram mamma

    SvaraRadera
  2. Det är klart att du kan! Vi är många i samma båt som håller på dig ... och så tänk sommar, sol, badbryggan. Kvinnor kan, yes!

    SvaraRadera