onsdag 19 januari 2011

Panik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I dag skulle jag följt med en kollega på en användarutbildning på ett sjukhus. Ja, ni som känner mig väl vet vilken hysterisk skräck jag har för sjuk- och tandläkarvård. Jag gick upp som vanligt, promenerade hunden, duschade och åt frukost. Allt medan paniken i kroppen växte sig starkare och starkare. Tårarna sprutar så att till och med Lille Skutt skulle bli grön av avund. Hela bröstet snörps ihop och jag kan inte andas ordentligt utan hyperventilerar och som kronan på verket spyr jag upp frukosten och hela kroppen skakar. I detta tillstånd försöker jag nu ringa min kollega för att säga att jag inte kan följa med. Kan inte ha varit lätt att få en helt hysterisk medarbetare i örat vid 7-tiden en onsdagmorgon. Nu har jag sansat mig en smula, jag skakar fortfarande i kroppen och jag vet att det är helt irrationellt men jag kan inte syra över min fobi.

2 kommentarer:

  1. Och hur ska det bli om jag hamnar i sjuksvängen någon gång - kan du inte hälsa på då?
    mamma

    SvaraRadera
  2. Ojjj oj oj... du behöver nog göra något åt den... fobin alltså. Låter inte bra.
    Kram på dig! /Anna

    SvaraRadera