söndag 23 januari 2011

Strålande sol.....

Kanske lite fel dag att gå på teater men vad sjutton vädret vet man ju aldrig något om i förväg. I strålande solsken gick jag till tåget för att möta Susanne. Vi träffades i sista vagnen kl. 10.58 för färd mot Stockholm. Vi skulle se Lotta och Mikael Rammel sjunga lite ur sin pappas stora vissamling. Povel var ju en mästare med ord och skrev mer än 900 texter. Mikael spelade gitarr och sjöng, Lotta sjöng och berättade och så hade de en mycket bra basist med som kompade. Vi fick en god skaldjurs soppa och en trevlig förställning till livs. Tack Susanne för en bra idé och trevligt sällskap. Senare på eftermiddagen åt jag en jättegod middag hemma hos mina föräldrar som också hade tagit hand om Signe då jag varit ute och roat mig med annat. En härlig avslutning på veckan, men som alltid så försvann helgen alldeles för fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar