söndag 30 januari 2011

Sköna Söndag...

Igår hade jag familjen på lite middag, jag hade gjort en sparrisrisotto och den blev nästan perfekt. Har alltid gillat att ha gäster men förr har det förtagit lite av den känslan när man stod kvar med all disk. Nu har jag haft diskmaskin i snart 5 år men jag blir fortfarande lika lycklig när jag bara har att fylla diskmaskinen, starta så är det undanpockat, och klart på morgonen när man vaknar. Jag glädjs fortfarande mycket åt att ha gäster men också åt min fantastiska diskmaskin.

I morse vaknade jag vid halvåtta tiden, och tog Signe på en promenad i dagens första solstrålar. När vi busat i snön och tränat sitt stanna kvar med blandat resultat åkte vi till Gateau och köpte färska fraller. Det var riktigt länge sedan jag gjorde det och det smakade härligt, och kändes lyxigt att äta färskt bröd, läsa tidning och bara njuta. Ringde Cecilia, och vi åkte till Hundudden, promenerade och åt lunch. Vilken dag, fantastiskt fint väder om än lite mycket folk i spåret, god lunch, promenad igen och så middag hos mamma och pappa. Har slötittat lite på TV och Signe ligger vid mina fötter. Det blir en kort promis innan det är dax för kudden, men vilken härligt skön söndag jag har haft. Och vilken helg!

1 kommentar: