söndag 16 januari 2011

Söndagspromenad

Trots ös regn och ishalka så gick jag & Signe , Cecilia & Casper, Eva & Chilla och Eva & Mysan en jättehärlig promenad vid Hundudden på Djurgården. Alla hade vi lekt med tanken att stanna hemma på grund av regnet men ångrat oss, och alla var vi lika glada och nöjda både för vår skull och för hundarnas del att vi kom iväg. För när man väl är ute så är det nästan alltid skönt att komma ut vilket väder det än är. Vi mötte en skidåkare på vår väg men i övrigt inte en människa.

Promenaden avslutades med en tidig lunch eller sen förmiddagsfika på Hunduddens Café, hundarna fick märgben och vi fick det vi ville ha. Många skratt men också ganska allvarliga samtalsämnen avklarades. Inte så att vi på något sätt hade några lösningar eller ens försökte lösa några världsproblem men det blev en mycket givande och trevlig dag. Tack tjejer för en trevlig dag!

Väl hemma upptäkte jag att det inte fanns några lediga tvättider i tvättstugan så jag åkte hem till mamma och pappa och lånade deras tvättmaskin dessutom blev jag bjuden på middag, spagetti och köttfärssås som är en av mina favoriträtter. Tack för en jättegod middag!
Både jag och Signe är mycket nöjda med vår dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar